Kalamullah

Kalamullah

Saturday, December 7, 2013

syahid








Hampir setahun...
Ya, paling tidak sudah kurang lebih 9 bulan..
Demikian masa cuba menceritakan saat kau pergi dr sisi kami semua

Tapi hatta masa sekalipun takkan mampu
Untuk mengisahkan apa yg kami hilang
Kekosongan yg kau tinggalkan

Ahh.. ini bukan nota sedih
Ataupun surat rintihan
Aku bukan menulis ttg itu

Celaka sungguh diriku
Ya, celaka
Dosa2 dan kelalaianku sentiasa tidak mengizinkan
Utk aku menjadi sptmu

Mata ini menjadi saksi
Telinga ini menjadi saksi
Walau sudah brbulan lama kau pg
Amal-amalmu disebut org
Semuanya mnjd qudwah buat kami

Cemburu....
Ya setiap kali mendengar org bertutur ttg dirimu
Airmataku akan mengalir
Perasaanku bercampur baur
Rasa kehilangan, terharu, kagum
Bahkan cemburu, geram dan irihati

Tiap kali aku memandang diriku
Dan mengingat dosa yg tak bertepi
Aku akan teringat akanmu
Dan airmataku mengalir lagi
"Layakkah aku mati sebegitu sptmu,
sdgkan dosaku begini banyaknya
Dan amalku begini hodohnya..."

Ya allah, aku jg ingin mati syahid
Matikanlah aku dlm husnul khotimah
Dalam keadaan aku berada di puncak amal
Tapi.. layakkah aku dgn prmintaanku..
Allah...

Akhi, jzkk sbb mnjd satu benchmark yg terlampau tinggi
Yg akan ku penuhi masa2 hidupku cuba menjadi spt itu
Jzkk akhi.. adanya kau disisi membakar smgt kami
Xsangka, perginya kau mnjd obor semangat dan penunjuk jalan kami

Moga kau berbahagia di syurga sana

Ya allah pertemukanlah kami semula di syurgaMu

Wallahualam



No comments:

Post a Comment